The Miles Davis Quintet: Workin’ With The Miles Davis Quintet LTD | CLR verzia na vinylu LP v limitované kolorované edícii. Toto konkrétne vydanie vyšlo v Európa vo vydavateľstve WaxTime In Color dňa 19. marca 2021.
Miles Davis Quintet z rokov 1955 - 57 bol fenoménom, z ktorého mnohým ľuďom spadla čeľusť. Ich magickú a plynulú hru v rýchlom slede bolo najlepšie zažiť naživo na pódiu. Jedným z ľudí, ktorí boli svedkami vzostupu skupiny, bol inak triezvy hudobný novinár Ralph Gleason, ktorý neskôr napísal:
"Počul som túto skupinu mnoho večerov v Blackhawk v San Franciscu, za čo som im vďačný... vyli. A nemuseli sa rozcvičovať... samotná intenzita bola vzrušujúca. Rýchlo alebo pomaly, každý ich úder znel, akoby sa zrodil v výbuchu energie, ktorý rozdelil atóm."
Kvinteto bolo fenoménom. Vo svojej búrlivej, plnohodnotnej fáze mala skupina jednoducho čo ponúknuť: Coltraneove surové, ostré - niekedy až nekonečné - tenorové improvizácie. Garlandova ohnivá práca s akordmi ľavej ruky. Vzrušujúca práca Phillyho Joea s činelmi a údery do rimshotov. Milesova zdržanlivá, tlmená trúbka. Chambersove zručné a oduševnené sóla so sláčikom. Aj roky po debute kvinteta boli jazzoví novinári stále ohromení ich súhrou. "Komplexnosť spojenia medzi mysľami týchto hudobníkov sa podľa môjho názoru nikdy nevyrovnala žiadnej inej skupine," napísal Gleason. Prezident Prestige Bob Weinstock ich chválil ako "Louis Armstrong Hot Five modernej éry".
Keď chcela Columbia Records v roku 1956 podpísať Milesovu zmluvu s Prestige, zostávalo mu ešte dosť času do konca trojročnej zmluvy. George Avakian z Columbie spomínal, že Miles prišiel so situáciou, ktorá bola výhodná pre obe vydavateľstvá:
Miles mal bláznivý nápad a ten fungoval. Povedal: "Povedzte Bobovi Weinstockovi, že by ste ma chceli nahrať a že masters vydáte až po skončení mojej zmluvy [s Prestige], čo je asi o dva roky. Medzitým si môžu robiť zásoby albumov, a keď Columbia vydá môj prvý album, budete ho propagovať a inzerovať, dobre?" Povedal som: "Jasné, že budeme." "Takže Prestige z toho bude mať prospech..."
A presne to Prestige urobil: v roku 1956 Miles a jeho kvintet nahrali počas dvoch maratónskych sedení štyri albumy skladieb, väčšinu z ich dobre nacvičeného koncertného setlistu jazzových štandardov, bez jediného opakovania. Kvarteto so svojimi gerundiami - Cookin', Relaxin', Workin' a Steamin' - sa dodnes považuje za vrchol jazzovej improvizácie v malých skupinách.
Skladby tiež odhaľujú konkrétne silné stránky skupiny: ich súdržný swing - a Coltraneovo rastúce sebavedomie - na bangroch ako "Salt Peanuts", "I Could Write A Book", Rollinsovo "Oleo" a Milesovo "Tune Up". Uprednostňuje živé čísla v strednom tempe, ktoré sú úzko späté s interpretáciami Ahmada Jamala "If I Were A Bell" a "Surrey With The Fringe On Top". Ich schopnosť reinterpretovať určité štruktúry, ako napríklad "'Round Midnight" Theloniousa Monka, a urobiť ich vlastnými. Nádherné skladby: Miles sám s rytmickou sekciou, Coltrane ťahá za nitky, ako to často robí v trubkárových baladách. Milesove interpretácie skladieb "My Funny Valentine" a "It Never Entered My Mind" podporili jeho kariéru, pretože odhalili jeho vnútornú citlivosť, ktorú celý život skrýval za pouličný zovňajšok.
Album zasahuje do žánrov Jazz, Bop a Hard Bop. 180g Blue Vinyl Limited Edition.