Gregory Porter: Liquid Spirit verzia na vinylu 2LP v štandardný edícii. Toto konkrétne vydanie vyšlo v Evropě vo vydavateľstve Blue Note v spolupráci s Universal Music Classics & Jazz France dňa 10. septembra 2014.
Od čias Kurta Ellinga sa v džeze nenašiel spevák, ktorý by svoju kariéru odštartoval tak brilantne ako Gregory Porter. S albumami "Water" (2010) a "Be Good" (2012), prvými dvoma kritikmi oceňovanými albumami pre nezávislé vydavateľstvo Motéma Music, sa Porter okamžite etabloval ako jeden z najlepších súčasných džezových spevákov. Podčiarkujú to aj dve nominácie na Grammy, ktoré za tieto albumy získal. Teraz predstavuje svoj netrpezlivo očakávaný tretí sólový album "Liquid Spirit" vo vydavateľstve Blue Note. Prezident Blue Note Don Was speváka povzbudil, aby aj v novom vydavateľstve zostal verný svojej jedinečnej umeleckej vízii. "Rozhodne sa považujem za jazzového speváka, ale nemenej milujem blues, čierny južanský soul a gospel," definuje sa Porter. "Tieto prvky si vždy nájdu cestu do mojej hudby. A vždy som si ich všímal aj v džeze." Na albume "Liquid Spirit" sa spevák opäť oprel o hudobníkov, ktorí tvorili jadro jeho kapely na predchádzajúcich dvoch albumoch: klaviristu Chipa Crawforda, ktorý je zároveň hudobným riaditeľom, bubeníka Emanuela Harrolda, basgitaristu Aarona Jamesa, alt saxofonistu Yosukeho Sata a tenor saxofonistu Tivona Pennicotta. V niektorých skladbách Porter doplnil kapelu trubkárom Curtisom Taylorom a organistom Glennom Patschom. K spevákovým starým priateľom patria aj producent Brian Bacchus a aranžér a spoluproducent Kamau Kenyatta. "Nepovedal som si: 'Dobre, teraz som v Blue Note Records a budem sa snažiť znieť ako Freddie Hubbard,'" vysvetľuje Porter. Nemal som konkrétny plán pre tento album." Chcel, aby album znel čo najorganickejšie. A bol presvedčený, že tento cieľ dosiahne skôr s tímom, ktorý spolu pracuje už roky, než s kapelou zloženou z hviezd. Porter má jeden z najpresvedčivejších a najoduševnenejších barytónových hlasov súčasnosti. Dokáže sprostredkovať emócie a ducha každej možnej piesne bez toho, aby sa uchýlil k teatrálnym trikom. Kritik Nate Chinen napísal v New York Times: "Gregory Porter má väčšinu toho, čo od jazzového speváka chcete, a možno aj pár vecí, o ktorých ste ani nevedeli, že ich chcete." Chválou nešetrí ani Porterov kolega Kurt Elling: "Som si veľmi istý kariérou Gregoryho Portera. Znie skvele a má naozaj skvelý koncept. Som rád, že sa rozvíja a že sa mu dostáva uznania a príležitostí roztiahnuť svoje tvorivé krídla." Jazzová diva Dee Dee Bridgewater v časopise JazzTimes Portera pochválila: "Takého speváka sme tu už dlho nemali. Je to úžasný skladateľ. Jednoducho rozpráva skvelé príbehy." A v tom má pravdu. Porter má skutočne úžasný dar písať úprimné piesne založené na osobných zážitkoch s intímnou a emocionálnou bezprostrednosťou. Navyše jeho chytľavé melódie okamžite zaujmú. Na albume "Liquid Spirit" Porter skúma podobné témy ako na svojom debutovom albume "Water": piesne sa zaoberajú romantickými vzostupmi a pádmi, jeho detstvom a sociálno-politickými postrehmi. Okrem toho interpretuje svojím nezameniteľným spôsobom tri klasické skladby: motownský hit "The 'In Crowd" od Dobieho Graya, "Lonesome Lover" Abbeyho Lincolna a Maxa Roacha a jazzový štandard "I Fall In Love Too Easily" od Jule Styne a Sammyho Cahna. "Snažím sa na každý album zaradiť niečo od ľudí, ktorí ma hlboko ovplyvnili. "Lonesome Lover" je moje vyznanie lásky Abbey Lincolnovi," prezrádza Porter. Gregory Porter sa narodil v roku 1971 v Bakersfielde v južnej Kalifornii, kde sa vďaka svojej matke, ktorá slúžila v cirkvi, už v ranom veku zoznámil s gospelovou hudbou. Ďalším významným vplyvom na jeho hudobný vývoj bola matkina rozsiahla zbierka nahrávok Nat King Colea. Napriek láske k hudbe sa Gregory, vybavený futbalovým štipendiom na Štátnej univerzite v San Diegu, chcel pôvodne venovať športovej kariére. Zranenie ramena však tieto plány predčasne ukončilo. A tak sa Porter - pod krídlami svojho mentora Kamau Kenyatta - začal naplno venovať hudbe. Keď Kenyatta v roku 1998 produkoval v Los Angeles album flautistu Huberta Lawsa "Remembers The Unforgettable Nat King Cole", pozval Portera, zanieteného fanúšika Nata Kinga Colea, do štúdia. Laws ho tam náhodou počul spievať klasiku Charlieho Chaplina "Smile" a bol taký nadšený, že ho spontánne požiadal, aby sa pripojil k nahrávaniu. Ďalšou šťastnou zhodou okolností bolo, že v tom čase sa v štúdiu zastavila aj sestra Huberta Lawa Eloise a videla Portera v akcii. Spevák mal krátko nato prijať úlohu v novom muzikáli It Ain't Nothin' But The Blues a odporučil hlavnú mužskú úlohu producentovi Gregory Porter. Po broadwayskej premiére denník New York Times opísal vtedy ešte neznámeho Portera ako "spevácku silu". Predstavenie bolo v tom roku nominované na štyri ceny Tony a tri ceny Drama Desk. Na prvý album Gregoryho Portera "Water", ktorý bol okamžite nominovaný na cenu Grammy, si však musel počkať dobrých desať rokov. Jeho druhý album "Be Good", tiež nominovaný na Grammy, bol v roku 2012 ešte pôsobivejší. "Porter spája jazz a soul lepšie než ktorýkoľvek z jeho súčasníkov," uviedol americký časopis Soul Tracks a v januári označil "Be Good" za potenciálne najlepší album roka. Hoci Porter odvtedy zdieľal pódium alebo bol v nahrávacom štúdiu s hviezdami ako Van Morrison, Wynton Marsalis, Herbie Hancock, Dianne Reeves, Nicola Conte a David Murray, nestratil pevnú pôdu pod nohami. "Ešte som to všetko nedokázal spracovať," priznáva. "Najmä keď som pracoval s takými hudobnými ikonami, ako sú Wynton a Herbie. Privítali ma s otvorenou náručou. To by som pred dvoma rokmi nečakal ani v tom najdivokejšom sne." Po vydaní albumu "Liquid Spirit" by mal byť Gregory Porter na ceste k novému kariérnemu vzostupu.
Album zasahuje do žánrov Jazz a Soul-Jazz. 180g Vinyl.